Boxer Breed Dog Forums banner

1 - 20 of 69 Posts

·
Registered
Joined
·
2,937 Posts
Discussion Starter #1
So I was looking at boxer stuff on CafePress... which by the way... the boxerforums store at cafepress is adding more items everyday!

SO ANYWAY... I saw a T-Shirt that said "Proud Parent of A Boxerdoodle"... I'm like uhhhh what the heck is that!?? Some cute name for a boxer?

NOOOOO... A Boxerdoodle is a Boxer Poodle Hybrid...  8O LOL This is the strangest thing I think I've ever heard!!!

http://www.dogbreedinfo.com/boxerdoodle.htm

It states it's not a purebred but it is a member of the ACHC... American Canine Hybrid Club  8O  8O

Anyone else heard of this? I think it's crazy!
 

·
Registered
Joined
·
2,937 Posts
Discussion Starter #4
Yeah my hubby's like, "You haven't heard of it? It's one of those designer dogs."

Umm designer?? I think there's nothing 'designer' about it!

People will do anything to make money!! Just like that 'mini boxer' post we had a while back.
 

·
Registered
Joined
·
880 Posts
I hate that people think mini boxers exist!  People ask me if Oscar is a mini boxer all the time.  Like they have never seen a puppy before!
 

·
Registered
Joined
·
2,937 Posts
Discussion Starter #6
JettaAndOscar\";p=\"88052 said:
I hate that people think mini boxers exist!  People ask me if Oscar is a mini boxer all the time.  Like they have never seen a puppy before!
LOL THAT'S HILARIOUS!!! I still can't get over some one asking if Odin was a pug!!??? I'm like... uhhh do you even know what a pug looks like!!????
 

·
Banned
Joined
·
2,318 Posts
lmao! odin???.. a pug??!! he looks nothing like a pug! welll they both have brown eyes but thats about it. oscar the mini boxer and odin the pug.. what next? :lol:
 

·
Registered
Joined
·
172 Posts
Mastray\";p=\"88041 said:
Okay, someone help me out here.  I'm not a Star Trek fan, but my husband is and so some of the characters have found their way into my nightmares.  This dog reminds me sooooooooo much of one of them, but I'm not sure of the name of the character.  I wanna say 'Warp" or "Worf??"  I swear to god, the dog in that pic is that character incarnate!  

Spooky.

AnnA
 

·
Registered
Joined
·
2,349 Posts
oh no not crossing our wonderful boxers with poodles.  YUCK!  We have lots of the "doodle" crosses in our obedience classes and I can tell you that poodle doesn't cross well with other breeds mentally.

Nano
 

·
Registered
Joined
·
2,592 Posts
Not sure why anyone would want a boxerdoodle when you can have a real boxer! haha
I've seen alot of ads for labradoodles (lab/poodle) around here but this is the first I heard of a boxerdoodle.
 

·
Registered
Joined
·
933 Posts
Yeah,  I've seen all kinds of other dogs mixed with a poodle but not a boxer.  I agree, who would want a boxer mixed with a poodle instead of a pure bred boxer?   :roll:   Kinda crazy if you ask me.
 

·
Registered
Joined
·
7,757 Posts
Sad, but I guess it was just a matter of time.  :(
 

·
Registered
Joined
·
1,198 Posts
Ok I love dogs...but my boyfriends parents have a Goldendoodle....a mix between a golden retreiver and a poodle.  I really can't stand this dog.  But this is the first time I have heard of a boxerdoodle.
 

·
Registered
Joined
·
18,306 Posts
Sadly this is becoming the latest craze and there is no telling how far it will go...Yea I've heard of the Boxerdoodle before, never actually saw one, but I have a lot of problems with this mixing of breeds like that...Lord only knows down the line what kind of health issues you are creating with some of these new crosses...
 

·
Registered
Joined
·
1,466 Posts
why are there so many doodles? why is it that the poodle is a common dog to mix with other breeds? is it because poodles are .... uhm....... reproduction happy?  :wink:  lol
 
1 - 20 of 69 Posts
Top